Patirtis

Apgintos medžiotojų teisės!0

Nuotrauka: iš atchyvo

2021-11-21 dieną Lietuvos medžiotojų sąjunga “Gamta”, Sūduvos medžiotojų sąjunga ir Lietuvos medžiotojų draugija kreipėsi į Lietuvos administracinių ginčų komisiją užginčydama Aplinkos apsaugos departamento 2021-10-12 raštą Nr. (5.1)-AD5-19820 “Dėl teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų sudarymo”. Aplinkos apsaugos departamentas eilinį kartą atsisakė į Teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų sudėtį įtraukti medžiotojų klubus ir būrelius vienijančių visuomeninių organizacijų atstovus, kaip tai numato Medžioklės įstatymo 5 str. 6 d. 2 p. Ginčas vyko pusantrų metų. Aplinkos apsaugos departamentas įpareigotas ištaisyti klaidas.

Trys asociacijos prašė panaikinti Aplinkos apsaugos departamento 2021-10-12 raštą Nr. (5.1)-AD5-19820 „Dėl teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijos sudarymo” ir įpareigoti Departamento direktorių pakartotinai išnagrinėti pareiškėjų kreipimąsi ir motyvuotai bei aiškiai nurodyti ar prašymas tenkinamas ar ne, netenkinus nurodyti motyvuotus ir aiškius, teisės aktais pagrįstus atsisakymo tenkinti prašymą pagrindus. Asociacijos, paaiškino, kad 2021-09-15 kreipėsi į Departamento direktorių prašydamos sudaryti naujas teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijas įtraukinat į jas medžiotojų asociacijas, vienijančias medžiotojų klubus ir būrelius, atstovus.

Departamentas atsakymą pateikė Raštu, kuris yra nepagrįstas ir neišsamus, nes nebuvo priimtas sprendimas dėl kreipimesi išdėstyto prašymo, o tik perrašytos Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo nuostatos, jas neteisingai interpretuojant, tokiu būdu buvo pažeistos asociacijų teisės.

Medžioklės įstatymo 5 straipsnio 6 dalies 2 punkte numatyta, kad medžiotojų asociacijos dalyvauja įstatymo nustatyta tvarka sudaromų komisijų darbe ir siūlo į jas savo atstovus. Šio įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad medžioklės egzaminą organizuoja ir teisę medžioti suteikia Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijos. Taigi, Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijos yra sudaromos įstatymo nustatyta tvarka, todėl šių komisijų darbe turi teisę dalyvauti ir į jas siūlyti savo atstovus medžiotojų asociacijos. Medžioklės įstatyme ir kituose teisės aktuose nėra nuostatos draudžiančios medžiotojų asociacijoms dalyvauti Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų darbe ir siūlyti į jas savo atstovus.

Rašte nurodyta buvo aplinkybė, kad Departamentas teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijas sudaro tik iš Departamento darbuotojų, yra nepagristas ir neteisėtas, nes tokiu atveju sudaromos komisijos yra uždaros, jų nariai yra susiją vieni su kitais įvairaus pavaldumo tarnybiniais ryšiais, todėl jos gali buti subjektyvios priimant sprendimus dėl teises medžioti suteikimo ir panaikinimo.

Taip pat, nepagristas ir neteisėtas yra Rašto teiginys, kad medžiotojų asociacijos, vadovaudamosi Medžioklės įstatymo 15 straipsniu, asmenims, kurie rengiasi medžioklės egzaminui, rengia medžiotojų mokymo kursus, o šių dalyvavimas medžioklės egzamine prieštarautų Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintam objektyvumo principui, kuris reiškia, kad administracinio sprendimo priėmimas ir kiti oficialūs viešojo administravimo subjekto veiksmai turi buti nešališki ir objektyvūs. Todėl siekiant korupcijos prevencijos ir objektyvaus žinių patikrinimo, egzaminavimo komisija turėtų būti sudaryta maksimaliai nešališka, nesusijusi su egzaminuojamais asmenimis. Šiuo atveju šis teiginys yra menamo pobūdžio, nes Rašto rengėjas tik daro prielaidą, kad egzaminavimo komisija turėtų būti sudaryta maksimaliai nešališka, nesusijusi su egzaminuojamais asmenimis. Neaišku kuo remdamasis Rašto rengėjas padarė išvadą, kad medžiotojų asociacijos, dalyvaudamos Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų darbe gali būti šališkos ir neobjektyvios. Priešingai, įvairių visuomeninių organizacijų įsitraukimas į valstybinių įstaigų veiklą, daro ją skaidresne ir objektyvesne. Kaip tik iš tos pačios valstybinės įstaigos darbuotojų sudarytos komisijos veikla gali kelti pagristą įtarimą esant ją neskaidrią, šališką ir neobjektyvią, nes tokios komisijos veiklos ir priimamų sprendimų niekas iš šalies nekontroliuoja.

Raštu atsakant į pareiškėjų kreipimąsi taip pat, nebuvo laikomasi vieno iš viešojo administravimo principų – išsamumo principo, nes dėl kreipimesi nurodyto prašymo sudaryti naujas teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijas įtraukinat į jas medžiotojų asociacijų atstovus nebuvo priimtas joks sprendimas, nebuvo nurodyti išsamūs ir aiškūs vienokie ar kitokie tokio sprendimo motyvai. Teises aktai nedraudžia medžiotojų asociacijoms būti įtrauktoms į Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų darbą ir siūlyti į jas savo atstovus. Tokiu atveju Departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų sudarymas yra tik Departamento direktoriaus diskrecijos teisė, todėl atsakyme turėjo būti nurodyta ar prašymas tenkinamas ar ne, motyvuoti ir aiškūs, teisės aktais pagrįsti atsisakymo tenkinti prašymą pagrindai.

Susiję straipsniai

Lietuvos administracinių ginčų komisija po pusantrų metų nusprendė asociacijų skundą tenkinti. Panaikinti Aplinkos apsaugos departamento Raštą, “Dėl teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų sudarymo”. Įpareigoti Aplinkos apsaugos departamentą iš naujo išnagrinėti pareiškėjų kreipimąsi ir priimti teisės aktų reikalavimus atitinkantį administracinį sprendimą.

Norite nusipirkti žurnalą internetu arba jį užsiprenumeruoti?

LA.lv