Patirtis

Iš archyvo. Reklama – medžiotojų interesams0

Nuotrauka: Kataryna Šterna

Masinės žiniasklaidos polinkį neigiamai pateikti medžioklę įkvepia tam tikrų visuomenės elementų veikla. Kurstomos aistros prieš medžiotojus kelia skaitytojų, žiūrovų ir klausytojų susidomėjimą, o žiniasklaidai tik to ir reikia. Iš kur atsirado toks požiūris, galbūt pavyktų sužinoti patyrinėjus žaliųjų organizacijų finansavimo šaltinius. Visos gamtos ir gyvūnų teisių gynėjų sąjungos yra viešosios įstaigos, kurių finansiniai srautai turi būti atviri. Iš kur ateina aukos? Tačiau šį kartą kalbėsiu apie ką kita – medžiotojų organizacijų sprendimą, kuris galėtų pakeisti dabartinę jėgų pusiausvyrą.

Praeitą mėnesį pagaliau subrendo mintis pradėti bendradarbiauti su populiariausiomis masinėmis medijomis Lietuvoje. Tokį žingsnį žengti apsisprendė visos medžiotojų organizacijos, įskaitant Ginklų pirklių asociaciją (GPA) ir Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugiją (LMŽD).

Idėja pasiskolinta iš Estijos medžiotojų sąjungos (EMS). Mūsų šiaurinėje kaimynėje yra viena didelė medžiotojų organizacija, kuriai priklauso daugiau kaip 90 proc. medžiotojų, ir ji turi didelę patirtį su žiniasklaida. Vienas būdų lavinti visuomenę ir pateikti tikrą informaciją apie medžiotojų organizacijos darbą, veiklą ir indėlį, apie medžioklę ir medžiotojus – apmokėti reklamą ir publikuoti straipsnius pasirinktuose šaltiniuose. Daugumos medijų reklamos sutartyse nustatyta, kad už turinį atsako reklamos davėjas. Pati medija neturi didelio balso dėl reklaminio straipsnio turinio, jeigu tik jis neprieštarauja įstatymams.

Medžioklės reikmenų parduotuvių tinklo Oksalis savininkas ir GPA vadovybės atstovas Gytis Misiukevičius teigė, kad šiuo metu medžiotojai sprendžia dėl potencialaus bendradarbiavimo partnerio. „Pirmas pasiūlymas buvo bendradarbiauti su 15min.lt, bet aš nemanau, kad tai gera mintis“, – sakė jis.

Lietuvos medžiotojų draugijos (LMD) pirmininkas Gediminas Vaitiekūnas nurodė, kad daugiausia neigiamos informacijos ir išgalvojimų apie medžioklę visuomenei teikia portalas delfi.lt ir būtent su juo reikėtų dirbti. „Svarbu pasakoti apie Lietuvos medžiotojus ir medžioklės kultūrą. Turime stengtis šviesti visuomenę, o tada galėsime kalbėti ir apie medžiotojų įvaizdžio gerinimą“, – sakė LMD vadovas. Patyrinėjus internete, matyti, kad EMS žinias publikuoja delfi.ee.

Kol kas pasiektas konceptualus susitarimas, kad visos Lietuvos medžiotojų organizacijos prisidės prie šio viešoms publikacijoms skirto reklamos fondo. Kol kas sukaupta lėšų 4–6 straipsniams. Anot G. Vaitiekūno, reikia pradėti nuo medžioklės istorijos ir ryšio su mūsų šalies gyvavimu, medžiotojų vaidmens istoriniuose įvykiuose. Paskui bus ieškoma kitų temų, ir tokį darbą planuojama tęsti ir kitąmet.

P.S.
Straipsnis iš žurnalo archyvo. Šiuo metu sutartis buvo sudaryta su 15.min. Pirmasis straipsnis Medžioklės metamorfozės per paskutinį šimtmetį

LA.lv
Prašome komentuoti mandagiai, nekurstyti neapykantos ir apsieiti be keiksmažodžių.