
Miškų sodinimo, jaunuolynų priežiūros ir medienos kirtimo darbai, kuriuose dalyvauja sunki technika, dažnai palieka miške bauginančias žaizdas – automobilių transporto vėžes miško keliuose ir gamtoje. Ypač šaltuoju metų laiku tokie sugadinti keliai trukdo gyventojams judėti, riboja galimybę gamtos stebėtojams pasiekti atokesnes miško teritorijas ir, žinoma, daro įtaką medžioklei. Įmonės ir miško savininkai, užsiimantys miškų ūkiu ir priežiūra, investuoja dideles lėšas kelių tvarkymui, tačiau tai reikalauja laiko ir ne visada gali būti atlikta iš karto. Valstybinių miškų valdyba rado sprendimą.
Valstybinių miškų urėdija 2024 m. investavo 9,4 mln. Eur į miško kelių priežiūrą, remontą ir statybą. Iš viso sutvarkyta 1046 km miško kelių, nutiesta 6,4 km naujų kelių, prižiūrėta daugiau nei 13,7 tūkst. km kelių. Taip pat įsigyta moderni technika bei laikinosios kelio plokštės, užtikrinančios atsakingą gamtos išteklių naudojimą ir saugančios miško infrastruktūrą.
VMU prižiūri beveik 40 tūkst. km miško kelių, skirtų ne tik miškininkystei, bet ir rekreacijai, priešgaisrinei apsaugai bei vietos bendruomenių mobilumui. „Didelį dėmesį skiriame kelių išsaugojimui ir prieinamumo gerinimui, investuojame į modernią techniką, o šios investicijos duos ilgalaikę ekonominę, socialinę ir ekologinę naudą“, – sako VMU generalinis direktorius Valdas Kaubrė.
Viena iš naujovių miško infrastruktūros srityje – laikinosios kelio plokštės. Vykdant kompleksinę miškų ūkio veiklą – laikinosios kelio plokštės padės užtikrinti atsakingą bei racionalų miškų išteklių naudojimą, nepakenkiant gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimui. Šios inovacijos dėka bus tausojama miško infrastruktūra: miško keliai, kvartalinės linijos, medienos sandėliavimo aikštelės ir kt. Šiuo metu, VMU jau yra įsigijusi 1040 vnt. (t.y. apie 2,5 km.) laikinųjų kelio plokščių. Vykdant tarptautinį viešąjį pirkimą plokštės buvo nupirktos ženkliai pigiau, nei planuota, tad už sutaupytus pinigus planuojama papildomai įsigyti vakuuminius plokščių keltuvus. Atsižvelgiant į užsakytus didelius kiekius – plokštės VMU pasieks tiesiogiai iš fabriko, planuojamas galutinis prekių pristatymo terminas – 2025 m. sausio pabaiga-vasario pradžia. Miškininkai su nekantrumu laukia kelių plokštes išbandyti tiesiogiai savo ūkinėje veikloje.

2024 m. taip pat įsigyti 3 greideriai, 2 ekskavatoriniai krautuvai, vikšrinis ekskavatorius, buldozeris ir 4 savivarčiai su hidromanipuliatoriais, kurie jau naudojami kelių priežiūrai.
Planuojant kelių remonto darbus, atsižvelgiama į gamtines sąlygas – esant nepalankioms oro sąlygoms darbai gali būti laikinai stabdomi. „Miško infrastruktūros išsaugojimas – prioritetas, todėl glaudžiai bendradarbiaujame su savivaldybėmis, operatyviai reaguojame į kelių pažeidimus ir juos atstatome kuo greičiau“, – teigia VMU Miško infrastruktūros skyriaus vadovas Rolandas Kevėnas.
Miško kelių remontą atlieka tiek VMU specialistai, tiek rangovai, o sudėtingesniems darbams pasitelkiami išoriniai partneriai.
Naujausias žurnalo numeris jau čia!

!PRENUMERUOKITE žurnalą!
